Poiesz klanten doneren 21.685,80 euro aan Pink Ribbon

STADSKANAAL/MUSSELKANAAL

De meeste automaten voor lege flessen en kratten in de Poiesz supermarkten - ook gevestigd in Stadskanaal en Musselkanaal - hebben naast een groene knop een gele donatieknop, waarmee het statiegeld kan worden gedoneerd aan een goed doel.

De afgelopen periode was deze gele knop gekoppeld aan Pink Ribbon.

In totaal is er met deze actie een bedrag van 21.685,80 euro binnengehaald voor Pink Ribbon. "Recycling is een belangrijk thema binnen ons familiebedrijf. Automaten waar klanten hun lege plastic flessen en kratten kunnen inleveren is een stap in de keten van recycling. Het inleveren van lege flessen krijgt een extra dimensie als hiermee een goed doel zoals Pink Ribbon kan worden ondersteund", zegt Jan Hoitema, Hoofd Marketing & Communicatie van Poiesz Supermarkten B.V.

Pink Ribbon financiert projecten en onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker. Met als doel een beter en langer leven voor de (ex) borstkankerpatiënt. In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. In 2017 waren er ruim 17.500 diagnoses. De overlevingskansen zijn goed maar toch overlijden er jaarlijks meer dan 3.000 mensen aan de gevolgen van borstkanker.

In het merendeel van de Poiesz supermarkten staat een emballage automaat met een donatieknop. Er wordt regelmatig gewisseld van goede doelen, het huidige goede doel waaraan kan worden gedoneerd is de Plastic Soup Foundation, die zich inzet om te voorkomen dat plastic in onze zeeën en oceanen terechtkomt.