Thuis fit blijven: 5x handige tips!

Aangeboden door: deskshaper.com

Wanneer je geen tijd, geld of gelegenheid hebt om te sporten, is het belangrijk om te zorgen dat je thuis in conditie blijft. Dat geldt natuurlijk helemaal tijdens de coronacrisis. Het kost je in eerste instantie misschien wat discipline en doorzettingsvermogen, maar het is heel goed mogelijk om gewoon thuis te werken aan je gezondheid en te zorgen dat je fit blijft. Wij geven je vijf handige tips

1. Maak het jezelf niet te moeilijk.

Het is heel belangrijk om de lat niet té hoog leggen. Thuis urenlang fitnessen, eens streng dieet, nooit meer een guilty pleasure: je houdt het misschien een tijdje vol, maar op een gegeven moment zal je de moed opgeven. Om die reden is tip 2 ook zo ontzettend belangrijk.

2. Routine!

Zorg dat je goede gewoonten ontwikkelt: een essentiële stap om te zorgen dat trainen en gezond leven je gemakkelijk afgaat. Wanneer iets een gewoonte is, hoef je er niet meer over na te denken en ga je ook geen smoesjes verzinnen om het te ontwijken of uit te stellen. Kies gewoonten die passen bij jouw persoonlijkheid. Doe bijvoorbeeld tijdens je ochtend- of avondroutine wat yoga of oefeningen. Vervang wat van je slechte eetgewoonten door goede. Ruil bijvoorbeeld je frisdrank in voor (bruisend) bronwater of vers geperst sap. Welke gewoonten zijn voor jou redelijk gemakkelijk om in je leven in te bouwen? Geef jezelf de tijd om aan een nieuwe gewoonte te wennen (dit kost zo'n 3 weken).

3. Wat je niet in huis hebt, eet je ook niet op

Dit is ook een manier waarop je het jezelf gemakkelijker maakt. Zorg dat je niet constant omringd wordt door verleidingen. Dat begint al in de winkel. Koop geen ongezonde snacks waarvan je van te voren al weet dat je er niet af kunt blijven. Schaf alternatieve producten aan die je ook lekker vindt, maar niet ongezond zijn. Als je dan thuis 'lekkere trek' hebt, zal je eerder naar die gezonde alternatieven grijpen.

4. Goede nachtrust

Mensen die weinig slapen hebben eerder overgewicht en hebben een zwakkere weerstand. Ga dus op tijd naar bed zodat je voldoende slaap krijgt.

5. Dagelijks een half uur bewegen

Met wat eenvoudige oefeningen in de ochtend of de avond ben je al een heel eind, maar dat is niet voldoende. Wanneer je er de tijd voor hebt, kun je met online video's ook hele leuke workouts doen. Denk bijvoorbeeld aan Zumba, Kettlebell trainingen of echte bootcamps. Heb je daar geen tijd voor en moet je veel werken achter je computer? Dan hebben we een gouden tip voor je: schaf een Deskshaper aan! Dit is een heel eenvoudig apparaat met trappers, net als van een fiets, dat je voor je stoel zet. Zo kun je lekker 'fietsen' terwijl je aan het werk bent! Het verbetert je bloedsomloop, verhoogt je concentratievermogen en versterkt je spieren. Je kunt de stoelfiets ook gebruiken als je televisie kijkt of aan het handwerken bent. Met een Deskshaper kom je dus ongemerkt snel aan dat 'heilige' half uur beweging!